menu

Między kopią a kreacją
17.05-30.06
Warszawa

Antoni Zdebiak, Pomnik Bohaterów Warszawy (Warszawska Nike), 1974–1975, © J.,D.,E. Zdebiak, Fundacja Archeologia Fotografii

Rzadko dyskutowane zagadnienie reprodukowania dzieł sztuki na zdjęciach podejmuje urodzinowa wystawa Fundacji Archeologia Fotografii (to już 16 lat!). Praca fotografów i fotografek dokumentujących dzieła sztuki zazwyczaj nie spotyka się z uznaniem. Uważana jest za rzemiosło, a same zdjęcia za rodzaj zapisu, którego temat jest najistotniejszy. „Na wystawie zadajemy pytania o status fotograficznej kopii dzieła. Zastanawiamy się, na jakie walory obiektu okazuje się ona nieczuła i gdzie zaczyna się granica między kopią a kreacją” – mówi kurator wystawy Mikołaj Chmieliński. Możemy to przeanalizować na trzech przykładach: Antoniego Zdebiaka, fotografa-performera, który na eksperymentalnych zdjęciach definiował reprodukcję fotograficzną na nowo; Jana Fleischmanna, który zajmował się reprodukowaniem zawodowo; oraz Danuty Rago, która dokumentowała prace konserwatorskie nad Panoramą Racławicką i zdołała je ukazać jako niezwykły spektakl. 

17.05–30.06
Gdzie oryginał? Sztuka na fotografii
Fundacja Archeologia Fotografii, Warszawa, ul. Chłodna 20
www.faf.org.pl

Antoni Zdebiak, trzy wersje fotografii Pomnika Bohaterów Warszawy (Warszawskiej Nike), 1974–1975 © J.,D.,E. Zdebiak / FAF

Antoni Zdebiak, Autoportret z biblioteką, 1982–1984 © J.,D.,E. Zdebiak / FAF

 

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności