menu

Psy, owady i obrazy z głowy
09.11-31.12.2023
Bielsko-Biała

Karolina Jarzębak, Cursed Object, intarsja, 2021

Tegoroczna 46. edycja Biennale Malarstwa Bielska Jesień już przeszła do historii krajowych konkursów artystycznych. Padł rekord – ponad tysiąc artystów i artystek zgłosiło swoje prace. Najczęstszym tematem realizacji, podobnie jak w poprzednich odsłonach, pozostaje ciało. To, co uległo zmianie to podejście do obrazu. Nieskrywane zmęczenie dwuwymiarową powierzchnią płótna zmotywowało twórców do szukania nowych, bardziej swobodnych i przestrzennych form lub zanurzenia się w alternatywne światy. Choć wyobrażone, nie brakuje w nich realnych, trudnych emocji: traum, niepokojów i wyobcowania; przemocy i śmierci. Na wystawie konkursowej zobaczymy wybrane prace 56 malarzy i malarek, których stosunek do rzeczywistości jest niejednoznaczny. Choć prezentowane obrazy stanowią zaledwie 5 %  zgłoszonych realizacji dają pewne wyobrażenie tego, czym jest współczesne malarstwo, jak i o czym się maluje. Socjologom i krytykom pozostawiamy odpowiedź na pytania: dlaczego w tegorocznej odsłonie prac z wizerunkami psów było więcej niż z motywem koni i o czym świadczy prawie jednakowa liczba przedstawień kotów i owadów.

09.11-31.12.2023
Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2023
Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, ul. 3 maja 11

Natalia Borczi, Żabi skrzek, tempera jajowa na płótnie, 2022

Przemysław Czepurko, Są piękniejsze, olej na płótnie, 2023

Bartłomiej Flis, Tytan, olej w sztyfcie na płótnie, 2023

Karolina Jarzębak, Cursed Object, intarsja, 2021

 

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności