EHRIE
Ehrie to krój pisma stworzony z myślą o animacji.
– Jest to eksperyment, w którym zadaliśmy sobie pytanie, czy krój mógłby zniknąć? – mówi Rafał Buchner z kolektywu Blast Foundry. – Zaczęliśmy od skondensowanego, nieco pyzatego projektu, który przy użyciu technologii Variable Fonts dematerializuje się do formy szablonowej, tzw. stencil.
Używając Ehrie można bawić się eksperymentalną osią „Disappear”, która daje kontrolę nad tym, jak bardzo tekst rozpada się na kawałki i ostatecznie zanika.
– Oczywiście Ehrie może być również używany do projektów bez animacji – mówi Rafał. –Samodzielne style to Ehrie Solid, czyli pełne litery, i Ehrie Faded, czyli litery rozpadające się. Ze swoim niemal ręcznie rysowanym urokiem te dwa style będą dobrze działać w projektach opakowań i plakatów filmowych. Ehrie może być nieco dziecinny, upiorny, nieformalny, a nawet komiczny.
Blast Foundry to nowy kolektyw trojga projektantów, dla których celem jest wzajemne wzbogacanie swojej pracy i wspólnego osiągania – jak mówią – czegoś większego, niż byliby w stanie osiągnąć w pojedynkę.
Tak więc Blast Foundry to nie tylko niezależne studio typograficzne, którego celem jest tworzenie wysokiej jakości krojów pisma.
– Chcemy skupić się na możliwościach, które oferują nowe technologie w typografii – mówią o sobie. – Chcemy przesunąć i nawet przedefiniować granice tego, co możliwe jest w tej branży.
Barbara Bigosińska – absolwentka wydziału Type and Media na KABK w Hadze (2013). Przez wiele lat pracowała dla holenderskiego domu typograficznego Bold Monday, gdzie wydała swój krój Mala. Grała kluczową rolę w zespole pracującym nad rodziną IBM Plex. Projekty, które tworzyła i współtworzyła, można zobaczyć w Indian Type Foundry (Abelard, Bonny) oraz Fontshare (Boska). Była częścią zespołu Google Fonts pracującego nad przerysowaniem i wypuszczeniem w formacie OpenType Variable Font kroju Nunito. Jako freelancer pracuje nad projektami fontów na zlecenie oraz wspomaga swoimi umiejętnościami innych projektantów.
Rafał Buchner – absolwent wydziału Type and Media (2018). Przed studiami w Hadze zaprojektował kroje Chubbo oraz Apropal. Od końca 2018 pracuje jako font-inżynier oraz twórca narzędzi komputerowych dla domu typograficznego Typotheque (asystował przy powstawaniu rodziny Ping, która otrzymała złotą nagrodą ED-Awards 2019). W 2019 roku pomagał w pracach nad superrodziną Recursive autorstwa szkolnego kolegi Stephena Nixona, wydystrybuowaną przez Google Fonts. Brał udział w pracach nad Roboto Serif projektu Grega Gazdowicza z Commercial Type. Ostatnimi czasy pracuje dla firmy tworzącej oprogramowanie do projektowania liter, GlyphsApp.
Diana Ovezea – absolwentka wydziału Type and Media (2013). Wraz z Barbarą wiele lat pracowała dla domu typograficznego Bold Monday, w którym wydała rodzinę krojów Quinn. Współtworzyła grupę pracującą nad superrodziną IBM Plex. Wydała wiele krojów w Indian Type Foundry (m.in. Equitan Sans oraz Slab czy superrodzinę Passenger, współtworzoną z Somo Ačko), gdzie również sprawowała pieczę nad jakością projektów. Obecnie współpracuje z CoType Foundry jako główna type-designerka. Zanim współstworzyła Blast Foundry, wypuszczała autorskie projekty pod szyldem Acute Studio.
Kroje Ideolo Foundry są dostępne na stronie https://www.futurefonts.xyz/blast
https://www.instagram.com/blast_foundr