menu

USUŃ POLSKĘ #WalencjaShore

ROZDZIELCZOŚĆ CHLEBA PRZEDSTAWIA

USUŃ POLSKĘ
#WalencjaShore

Księgowy Rozdzielczości Chleba Wojciech Stępień parę godzin po usunięciu Polski, w usypanym kolektywnie kopcu

Widmo Rozdzielczości Chleba krąży po  Europie. Bo nie może wysiedzieć w Polsce. Sprawy Polski trochę nas jeszcze  dotyczą, ale pracujemy nad tym, by to  zmienić. Pod koniec października krakowski oddział Chleba i osób afiliowanych wyruszył do Hiszpanii na misję  #WalencjaShore. Po rytualnych ablucjach na plaży urządziliśmy sobie przegląd komparatystycznych refleksji na  temat odległej o błogie trzy tysiące kilometrów ojczyzny. Nie mając do dyspozycji komputerów, a jedynie piasek, palmy i siebie, po raz kolejny podjęliśmy  próbę zalgorytmizowania Polski – w jedyny dostępny nam wówczas sposób.  Generatora literackiego z piasku nie ukręcisz, ale z człowieka już tak. Traktując mózg każdej uczestniczki wyprawy jako bazę danych wyposażoną  w aparat artykulacji, powołaliśmy generator (post)prawd o Polsce nazwany na  potrzeby tego cyklu USUŃ POLSKĘ. Bo to Polskę, a nie poezję trzeba usunąć, aby lepiej żyć („tak trzeba żyć”).
Program jest bardzo prosty i efektywny: tworzymy dowolnej wielkości grupę,  a następnie każdej z osób zlecamy kolejno dokończenie następującego zdania: „We wszystkich krajach z wyjątkiem Polski…” – zgodnie ze stanem jej  wiedzy i/lub doświadczeń. Osoby niegenerujące w danym momencie wersu  mogą (ale nie muszą) działać w trybie  debugowania, wykrywając potencjalne postprawdy. Pętlę powtarzamy aż do  uzyskania wiersza anaforycznego satysfakcjonującej długości. Generator może  być używany także jako przygnębiająca gra towarzyska.

Łukasz Podgórni

W generowaniu testowego przebiegu algorytmu udział wzięły i wzięli: Agnieszka Zgud, Wojciech Stępień, Łukasz Podgórni, Justyna Plec, Aleksandra Korzelska, Szymon Jachna i Jakub Baran.

Poezja nie jest już zakuta w tekstowe interfejsy. Dzięki osiągnięciom myśli ludzkiej materiał poetycki może dziś zostać przedstawiony w postaci obrazu, gałęzi, sampla albo ciosu. Chodzi o przybliżenie się do sedna, mniejsza o nośnik. W każdym numerze NN6T Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba częstuje nas świeżym chlebem eksperymentu i wskazuje metody (re)produkcji poezji poza poezją.

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności