menu

Pieśni rzeki
do 21.05.2023
Białystok

Marie Tučková, Cradle is the reverberation, dzięki uprzejmości artystki

Pod długim tytułem – Kiedy wypiły ją całą, ich włosy stały się trawą, palce falami, oczy zwierciadłami słońca, a pot śliną rzeki – kryje się pierwsza w Polsce prezentacja czeskiej artystki Marie Tučkovej. Centralną pracą ekspozycji jest wideo The Polyphonic Womb. Artystka łączy w nim polifoniczne pieśni, ruch, poezję oraz literaturę ekofeministyczną. Powtarzający się obraz martwej rzeki traktuje jako metaforę degradacji ekosystemów. Wokół niego buduje inne opowieści: o płynnych ludzkich i pozaludzkich ciałach. Druga część wystawy to rewizja praktyk współpracy. Tučkova wraz z Ig* Świeściak podejmują autotematycznie wątki etyk współpracy, (samo)eksploatacji, dynamiki relacji międzyludzkich w ramach produkcji artystycznej oraz form wzajemnej pomocy i uznania. Ekspozycję zamyka praca dźwiękowa, złożona z improwizowanych kompozycji, ćwiczeń wokalnych i nagrań terenowych, zainspirowanych wizytami nad rzekami Olszanką i Wełtawą.

Marie Tučková, Ig* Świeściak, Kiedy wypiły ją całą, ich włosy stały się trawą, palce falami, oczy zwierciadłami słońca, a pot śliną rzeki
ul. A.Mickiewicza 2, Białystok
31.03-21.05.2023

Marie Tučková, Cradle is the reverberation, dzięki uprzejmości artystki

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności