menu

Do zabawy!
do 09.10.2022
Warszawa

Magdalena Bojko-Michalak, Totemy – gra dla wielu pokoleń

Jak młodzi projektanci i projektantki wyobrażają sobie naukę dzieci i dorosłych? Czego ich zdaniem warto uczyć i jak robić to skutecznie? Tytuł wystawy Gry i zabawki mówi chyba wszystko – oświeceniowe „uczyć, bawiąc” nadal działa! Wśród eksponowanych prac znajdziemy gry, zabawki i obiekty, które edukują, integrują, wspomagają rozwój intelektualny, kreatywność czy nabywanie nowych kompetencji. Niektóre są analogowe, inne wirtualne, ale wszystkie pozwalają pożytecznie i przyjemnie spędzić czas. Znajdziemy tu na przykład projekty wzmacniające międzypokoleniowe i rodzinne więzy: planszówkę Rodzinne pogaduchy czy klocki Totemy dla seniorów i ich wnuków. Realizacje o charakterze integracyjnym oraz inkluzywnym: grę planszową Niewidzialna wyspa dla osób widzących i niewidzących oraz W Try Migam, karty uczące podstaw Polskiego Języka Migowego. Prace zachęcające do outdoorowej aktywności: Opniaki, czyli leśny plac zabaw do samodzielnego rozwieszania czy Hubę, namiot umożliwiający nocowanie wysoko na drzewie. Są też obiekty pomagające zrozumieć naturę dźwięku (Obserwatorium dźwięku), zachęcające do samodzielnego tworzenia muzyki i eksperymentowania (syntezator Golden Dawn) oraz zabawki rozwijające konkretne, specyficzne umiejętności jak znajomość języka koreańskiego (Hangul) i teorii żeglarstwa (Optybot). Wystawa to nie tylko dobra okazja, by zapoznać się z tym, co w polskim dizajnie ciekawe i innowacyjne. To też głos młodych punktujący czego, jako społeczeństwo, musimy się jeszcze nauczyć i nad czym warto popracować. To do zabawy!

Gry i zabawki
Miejsce Projektów Zachęty
ul. Gałczyńskiego 3, Warszawa
29.07-9.10.2022

Paweł Lewandowski, Huba – namiot na drzewie, fot. dzięki uprzejmości Pawła Lewandowskiego

Kacper Mutke, Obserwatorium dźwięku – interaktywna instalacja multimedialna o charakterze edukacyjnym

Magdalena Bojko-Michalak, Totemy – gra dla wielu pokoleń

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności