menu
Frieze NY, fot. Ania Diduch

(Un)common Ground / Ania Diduch dla NN6T

Targi sztuki współczesnej Frieze to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w obszarze rynku sztuki. Powodzeniem corocznych edycji w Londynie, Los Angeles i Nowym Jorku mierzy się kondycję art worldu. Na majowym Frieze New York 2022 dało się odczuć, jak zmieniła się optyka sukcesu, konstruowania programu i angażowania publiczności po doświadczeniach światowej pandemii. W Nowym Jorku nikt nie mówi o tym, że sztuka może zmienić świat albo że jest nośnikiem uniwersalnych wartości. W Nowym Jorku sztukę się sprzedaje i konsumuje, bo jej rolą jest budowanie zaangażowania oraz tworzenie relacji. Bardziej niż relacja między dziełem a odbiorcą liczy się, jak dużą grupę osób dzieło czy artystyczna aktywność może zrzeszyć wokół siebie. Budowanie społeczności, aktywizacja grup, włączanie wyłączonych. Na drugim miejscu są liczby: liczba widzów, liczba obiektów w kolekcji, kilometry przebyte podczas pracy nad projektem, liczba nieprzespanych nocy i rachunki za prąd. W kraju silnych kontrastów ekonomicznych sztuka musi się na coś przydać.

Czytaj więcej: www.uncommonground.pl

Frieze NY, fot. Ania Diduch

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności