menu
Iga Węglińska, Emotional Clothing, fot. Mila Łapko

„Pukam do drzwi kamienia” ‒ mówi za Wisławą Szymborską projektantka Iga Węglińska. „‒ nie wejdziesz ‒ mówi kamień ‒ brak ci zmysłu udziału”. Czyżby? Wiersz noblistki Rozmowa z kamieniem stał się dla projektantki punktem wyjścia do rozważań nad możliwościami ludzkich zmysłów. Czy nowe technologie mogą poszerzyć naszą percepcję świata, dostarczyć nam czegoś, czego nie doświadczyliśmy wcześniej? Projektantka wkroczyła tym samym na pole augmentacji sensorycznej, czyli „przedłużania” istniejących zmysłów, by rozszerzać możliwości ludzkiej percepcji. Efektem poszukiwań stał się projekt Emotional Clothing skupiony wokół interakcji człowieka z ubiorem. W skład pracy wchodzą dwie polisensoryczne sylwetki sygnalizujące procesy psychofizjologiczne zachodzące w ciele użytkownika. Użyte w nich inteligentne materiały stymulują zaangażowanie poznawcze i uważność – wspomniany zmysł udziału. Czy tak działające „ekstensje” ciała faktycznie rozszerzają nasze zdolności poznawcze i zapewniają namacalną, dogłębną komunikację ‒ ze światem i z innymi gatunkami? A może współczesna technologia i wszelkie cielesne protezy pozwalają właśnie lepiej zrozumieć ludzkie ciało?

www.igaweglinska.com

Iga Węglińska, Emotional Clothing, fot. Mila Łapko

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności