menu

Hybrydowe kontakty
19.01–06.02.2022 oraz 24–29.05.2022
Berlin + online

Modular Organ System, komponent Lade, widok instalacji, La Vallée, Bruksela, 2021, fot. Phillip Sollmann

Antoni Michnik dla NN6T

Po pandemicznej odsłonie online, uzupełnionej po pół roku jesiennymi koncertami, nadchodząca edycja klubowego brata Transmediale odbędzie się w trybie hybrydowym. Planowany jest szereg koncertów dla zaszczepionych uczestników, ale również cały osobny darmowy program online. Temat tej edycji: kontakt, zapowiada namysł nad funkcjonowaniem muzyki oraz festiwali muzycznych zarówno w postpandemicznej rzeczywistości, jak i w kontekście narastających autorytaryzmów. Wśród ogłoszonych do tej pory artystów, m.in. Lorraine James, duetu Machine Girl czy „fantomowej orkiestry” improwizatorów uchwyconych na nagraniach oraz zestawianych i miksowanych przez związanego z Berlinem Libańczyka Raeda Yassina. Ale kto wie, czy najciekawiej nie zapowiada się „performatywna instalacja” Modular Organ System szykowana przez Phillipa Sollmanna i Konrada Sprengera. To rodzaj środowiska wypełnionego instrumentami i przywodzącego na myśl fascynujące konstrukcje zmarłego w tym roku Yoshiego Wady. Zdjęcia zapowiadają raj dronowego nurtu (post)minimalizmu, co zdaje się potwierdzać grupa ogłoszonych artystów i artystek szykujących „interwencje” w Modular Organ System: m.in. Ellen Arkbro, Kali Malone ze Steve’em O’Malleyem oraz nowo powstały mikrotonalny ansambl Brass Abacus.

Festiwal CTM
Berlin, różne lokalizacje oraz online
19.01–06.02.2022 oraz 24–29.05.2022

Modular Organ System, komponent Lade, widok instalacji, La Vallée, Bruksela, 2021, fot. Phillip Sollmann

 

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności