Hybrydowe kontakty
19.01–06.02.2022 oraz 24–29.05.2022
Berlin + online
Antoni Michnik dla NN6T
Po pandemicznej odsłonie online, uzupełnionej po pół roku jesiennymi koncertami, nadchodząca edycja klubowego brata Transmediale odbędzie się w trybie hybrydowym. Planowany jest szereg koncertów dla zaszczepionych uczestników, ale również cały osobny darmowy program online. Temat tej edycji: kontakt, zapowiada namysł nad funkcjonowaniem muzyki oraz festiwali muzycznych zarówno w postpandemicznej rzeczywistości, jak i w kontekście narastających autorytaryzmów. Wśród ogłoszonych do tej pory artystów, m.in. Lorraine James, duetu Machine Girl czy „fantomowej orkiestry” improwizatorów uchwyconych na nagraniach oraz zestawianych i miksowanych przez związanego z Berlinem Libańczyka Raeda Yassina. Ale kto wie, czy najciekawiej nie zapowiada się „performatywna instalacja” Modular Organ System szykowana przez Phillipa Sollmanna i Konrada Sprengera. To rodzaj środowiska wypełnionego instrumentami i przywodzącego na myśl fascynujące konstrukcje zmarłego w tym roku Yoshiego Wady. Zdjęcia zapowiadają raj dronowego nurtu (post)minimalizmu, co zdaje się potwierdzać grupa ogłoszonych artystów i artystek szykujących „interwencje” w Modular Organ System: m.in. Ellen Arkbro, Kali Malone ze Steve’em O’Malleyem oraz nowo powstały mikrotonalny ansambl Brass Abacus.
Festiwal CTM
Berlin, różne lokalizacje oraz online
19.01–06.02.2022 oraz 24–29.05.2022