menu

Ma(erz)lancholia
21-30.03.2025
Berlin

Pamela Z wystąpi na MaerzMusik 26 marca, fot. Gretchen Robinette

Berliński MaerzMusik to prawdziwy festiwalowy kameleon, redefiniujący regularnie swą programową tożsamość. Dwa lata temu nowa dyrektora Kamila Metwaly mocno rozbudowała program dyskursywny, położyła także nacisk na festiwalową dramaturgię. Tym razem sama jest dramaturżką postkolonialnego projektu duetu Nguyễn + Transitory, który – we współpracy m.in. z pochodzącą z Tajlandii choreografką Piengrawee Sirisook – szykuje dźwiękowy performans łączący tradycje południowoazjatyckich tańców ludowych z muzyką elektroniczną. Eksploracja performatywności muzyki oraz eksperymentalnych form teatru muzycznego to jeden z głównych wątków tegorocznej edycji.

Wśród najważniejszych punktów programu można wymienić otwierającą festiwal MELENCOLIĘ, transmedialny teatr muzyczny Brigitty Muntendorf oraz Moritza Lobecka. Równie ciekawie zapowiada się wychodzący od tradycji teatru muzycznego The Urban Tale of a Hippo autorstwa Panayiotisa Kokorasa, Andriusa Katinasa, Nanniego Vapaavuoriego, Morty Nakaitė oraz grup Synaesthesis i Operomanija. Dodajmy do tego silnie performatywny, hydrofoniczny koncert Ute Wassermann, wspólny program „cyklu pieśni na XXI wiek” Jennifer Walshe oraz Matthew Shlomowitza i wiele innych fascynujących punktów programu. A do tego wszystkiego – polski akcent w postaci koncertu kompozycji m.in. Wojtka Blecharza i Kuby Krzewińskiego.

21–30.03.2025
festiwal MaerzMusik
Berlin, różne lokalizacje
www.berlinerfestspiele.de/maerzmusik

Pamela Z wystąpi na MaerzMusik 26 marca, fot. Gretchen Robinette

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności