Perwersyjny rdzeń chrześcijaństwa
Veronika Franz oraz Severin Fiala, czyli austriaccy mistrzowie horroru (Widzę, widzę, 2014), powracają z mrożącą krew w żyłach opowieścią, tym bardziej straszną, że opartą na faktach oraz historycznych badaniach. Tym razem przenoszą nas do mrocznych lasów XVIII-wiecznej, chrześcijańskiej Austrii i koncentrują się na dramatycznych losach samobójczyń.
Para twórców opowiada historię Agnes, niezwykle wrażliwej i poetycko usposobionej młodej mężatki, która z trudem znosi ciężary surowego życia (w tej roli znakomita Anja Plaschg, twórczyni projektu Soap&Skin oraz filmowej ścieżki dźwiękowej). Gdy całkowicie osamotniona, niezrozumiana i wyczerpana codziennym znojem dociera do krytycznego momentu, w którym nie odnajduje żadnej radości ze swojej egzystencji, postanawia ją zakończyć. Problem w tym, że rozważane przez nią samobójstwo skazałoby ją na wieczne potępienie, dlatego niezwykle uduchowiona kobieta postanawia skorzystać z tzw. objazdu samobójczego – morduje niewinne dziecko. Dzieciobójczynie były skazywane na ścięcie mieczem, lecz przed śmiercią mogły skorzystać ze spowiedzi i w ten sposób całkowicie oczyszczając się z grzechów, trafić do upragnionego nieba (w przeciwieństwie do samobójczyń).
premiera: 22.11
Kąpiel diabła
reż. Veronika Franz, Severin Fiala