menu

Artpolis
29.07-23.09.2023
Gdańsk

Sepe, Outsiders

Co wyniknie ze zderzenia urban artu ze światem reklamy? Obiekty site-specific stworzone przez artystów graffiti na nośnikach znanych z przestrzeni miast: bilboardach, szyldach, słupach ogłoszeniowych, realnych przystankach autobusowych, a nawet wagonie SKM (!). Zjawiskowe prace już po raz trzeci można oglądać na wystawie Outsiders. Celem projektu jest uchwycenie dwóch miejskich fenomenów – street artu i reklamy – które prócz oczywistych różnic mają cechy wspólne: korzystają z podobnych środków, strategii i źródeł inspiracji. Głównym tematem rozpisanej na kilka lat inicjatywy jest ukazanie losów miasta – od narodzin przez rozwój i stabilizację, aż po nieuchronny upadek zaplanowany na 2025 rok. „Aktualnie jesteśmy na etapie wysycania przestrzeni nowymi obiektami artystycznymi, m.in. rzeźbami, sztuką multimedialną, obrazami oraz witrażem” mówi kurator Łukasz Krajewski. Do tegorocznej edycji wydarzenia zostali zaproszeni twórcy z Berlina, Barcelony, Teksasu czy Kopenhagi. Nie zabraknie też rodzimych artystów, których realizacje znamy z ulic własnych miast m.in.: SC Szymana, Finera, Sieka, Sicoera, Riama, Sainera czy Stacha Szumskiego.

Outsiders
Layup
ul. Popiełuszki 5, Gdańsk
29.07-23.09.2023

Sepe, Outsiders

 

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności