Artpolis
29.07-23.09.2023
Gdańsk
Co wyniknie ze zderzenia urban artu ze światem reklamy? Obiekty site-specific stworzone przez artystów graffiti na nośnikach znanych z przestrzeni miast: bilboardach, szyldach, słupach ogłoszeniowych, realnych przystankach autobusowych, a nawet wagonie SKM (!). Zjawiskowe prace już po raz trzeci można oglądać na wystawie Outsiders. Celem projektu jest uchwycenie dwóch miejskich fenomenów – street artu i reklamy – które prócz oczywistych różnic mają cechy wspólne: korzystają z podobnych środków, strategii i źródeł inspiracji. Głównym tematem rozpisanej na kilka lat inicjatywy jest ukazanie losów miasta – od narodzin przez rozwój i stabilizację, aż po nieuchronny upadek zaplanowany na 2025 rok. „Aktualnie jesteśmy na etapie wysycania przestrzeni nowymi obiektami artystycznymi, m.in. rzeźbami, sztuką multimedialną, obrazami oraz witrażem” – mówi kurator Łukasz Krajewski. Do tegorocznej edycji wydarzenia zostali zaproszeni twórcy z Berlina, Barcelony, Teksasu czy Kopenhagi. Nie zabraknie też rodzimych artystów, których realizacje znamy z ulic własnych miast m.in.: SC Szymana, Finera, Sieka, Sicoera, Riama, Sainera czy Stacha Szumskiego.
Outsiders
Layup
ul. Popiełuszki 5, Gdańsk
29.07-23.09.2023