menu

Dekodowanie geografii
24-28.05.2023
Lublin

Królówczana Smuga

Antoni Michnik dla NN6T

Lubelskie KODY od lat stawiają sobie za cel kreślenie związków między tradycjami muzycznych (neo)awangard i różnymi nurtami muzyki dawnej oraz ludowej. Tegoroczna edycja sygnalizuje ciekawy zwrot: do tej pory punktem odniesienia była jednak przede wszystkim kultura muzyczna szeroko rozumianego „Zachodu”. W tym roku, podczas jubileuszowej 15. edycji spojrzenie i uszy skierowane zostały jednak także w kierunku Iranu i Pakistanu. Po pierwsze, festiwal otworzy koncert tria Arooj Aftab, Vijaya Iyera i Shahzasa Ismaily’ego – świeżo po wydaniu tegorocznego, euforycznie przyjętego albumu Love in Exile. Aftab, pochodząca z Pakistanu nowojorska kompozytorka, od lat łączy tradycje poezji ghazal oraz muzyki Hindustanu z różnymi nurtami jazzu, eksperymentalnego popu oraz muzyki współczesnej, z minimalizmami na czele. W trio z Ismailym oraz Iyerem brzmią fascynująco. Po drugie, kluczowy punkt festiwalowego programu stanowi koncert Iran – tradycja i awangarda, w którym znalazły się utwory współczesnych irańskich kompozytorek: Anahity Abbasi, Fozie Majd, Farzii Fallah, Farnaz Modarresifar, oraz związanej z Iranem od lat (właściwie czemu nie mielibyśmy jej zaliczać do kompozytorek irańskich?) Martyny Koseckiej. Do tego w programie festiwalu m.in. solowe koncerty Audrey Chen i Jérôme’a Noetingera, a także koncert Królawczanej Smugi. Na zamknięcie festiwalu wystąpi zaś norweski Bit20 Ensemble z programem utworów Lasse Thoresena – kompozytora tworzącego w oparciu o przetwarzanie różnych tradycji ludowych – oraz Ørjana Matre.

Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY
Lublin, różne lokalizacje
24–28.05.2023

Królówczana Smuga

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności