menu

Pawilon w procesie
5-7.05.2023
Gwangju

Kongres Postartstyczny, Konteksty – Międzynarodowy Festiwal Sztuki Efemerycznej, Sokołowsko 2021, fot. Karolina Pawelczyk

W tym roku, z inicjatywy Instytutu Adama Mickiewicza, Polski Pawilon po raz pierwszy znajdzie się na Gwangju Biennale – jednym z najważniejszych biennale sztuki współczesnej w Azji. Pawilon przybierze formę trwającego trzy dni programu publicznego. Pod nazwą Postartistic Assembly odbędą się performansy, warsztaty, spacery dźwiękowe, koncerty, dyskusje i projekcje filmowe z udziałem artystów polskich i koreańskich. Marianna Dobkowska i Sebastian Cichocki – kuratorzy i autorzy programu – wybrali praktyki opierające się na relacji sztuk wizualnych z innymi dyscyplinami: rolnictwem, choreografią czy muzyką. Format kongresu postartystycznego – którego w Polsce mieliśmy okazję doświadczyć dwa lata temu w Sokołowsku w ramach Kontekstów – w większym stopniu niż wystawa wychodzi naprzeciw potrzebom, z jakimi mierzy się obecnie sztuka współczesna. Dodatkowo na wystawie głównej 14. Gwangju Biennale Polskę reprezentować będzie polsko-romska artystka Małgorzata Mirga-Tas, która stworzyła trzy nowe prace tekstylne celebrujące zwyczajność.

7.04–9.07.2023
Gwangju Biennale
Gwangju, Biennale Hall, Gallery 2

5–7.05.2023
Polski Pawilon: Postartistic Assembly
10YGround, Gwangju, Yangrim Salon, Gallery Podonamu

Kongres Postartstyczny, Konteksty – Międzynarodowy Festiwal Sztuki Efemerycznej, Sokołowsko 2021, fot. Karolina Pawelczyk

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności