menu

Drogi i wiry
do 23.03.2023
Warszawa

Alicja Pakosz, Zepsute mleko, 2022, fot. Szymon Sokołowski, fot. dzięki uprzejmości galerii Raster w Warszawie

Ciekawe zetknięcie się dwóch pokoleń i odmiennych środków wyrazów. W warszawskiej galerii Raster możemy oglądać dwie wystawy. Nieskończoność Dalekich Dróg przedstawiającą mniej znany cyklem fotografii autorstwa Zofii Rydet z lat 80. XX w., a obok niej Wiry – wystawę młodej malarki Alicji Pakosz. Prace obu artystek łączą odniesienia do drogi i krajobrazu i szczególny zmysł obserwacji świata. U Rydet krajobrazy są traktowane jak opowieść o życiu. Fotografka umiejętnie przeplata typologię polskich krajobrazów z obserwacją łączącą los człowieka z sąsiadującą kulturą lokalną, jak w legendarnym Zapisie Socjologicznym, który ukazuje zwyczajne, wernakularne, trudne do wychwycenia w obrazie sytuacje i miejsca. U Pakosz droga jest częścią pejzażu, który należy do klasycznego motywu w malarstwie. Wykorzystywany od setek lat temat może wydawać się przerobiony, nie mający nic więcej do zaoferowania. Pejzaże malarki to świeże ujęcie – są kadrami wywołującymi niepewność i lęk. Symboliczne oraz senne obrazy pobudzają naszą wrażliwość. Pakosz prezentuje także dioramę, czyli obraz, który wychodzi z płaskiego do trójwymiarowego świata.

Alicja Pakosz, Wiry |Zofia Rydet, Nieskończoność Dalekich Dróg
Galeria Raster
ul. Wspólna 63, Warszawa
4.02-25.03.2023

Alicja Pakosz, Zepsute mleko, 2022, fot. Szymon Sokołowski, fot. dzięki uprzejmości galerii Raster w Warszawie

Alicja Pakosz, Okno, 2022, fot. dzięki uprzejmości galerii Raster w Warszawie

Zofia Rydet, z cyklu Nieskończoność dalekich dróg, 1980, fot. dzięki uprzejmości galerii Raster w Warszawie

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności