menu

Pentagramy i opony
13.01–05.02.2023
Toruń

Marek Rachwalik, Autoportret na tle black death metalowej machiny do walki z bogiem, 2020

„Kiedy jako nastolatek zorientowałem się, że świat to bagno, a miłość spotyka się tylko w snach, z pomocą przyszła muzyka metalowa” – snuje autobiograficzną opowieść Marek Rachwalik. Fascynacja muzyką, która pomogła artyście w oswajaniu samotności, dała poczucie bezpieczeństwa i ułatwiła konfrontację z prowincjonalną rzeczywistością, odbija się w jego twórczości. Prezentowane na wystawie Agromental obrazy przepełnione są symbolami typowymi dla tego gatunku. Nie brakuje diabłów, boginii, totemów wojowników i maskotkek. Mamy tu także ekipę techniczną, biskupów czy dziwne sprzęty, które artysta określa „black/death metalowymi machinami do mielenia ludzkiego tałatajstwa”. W malarstwie Rachwalika sentyment spotyka ironię i dystans. Metal miesza się ze światem prowincji, pentagramy z rzeźbami z opon. A satanistyczna wzniosłość jest odpowiedzią na zalewający świat sztuki pseudointelektualny bełkot.

Marek Rachwalik, Agromental
Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu
ul. Wały gen. Sikorskiego 13, Toruń
13.01–05.02.2023

Marek Rachwalik, Autoportret na tle black death metalowej machiny do walki z bogiem, ol.na.pł, 50x60cm, 2020

Marek Rachwalik, Kozioł, rzeźba, 2019

 

 

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności