menu

Galwanomuzyka i hiperrzeczywiste pola
do 31.12.2022
Wrocław

Dorota Błaszczak, zrzut ekranu z pracy Pola dźwięku

Antoni Michnik dla NN6T

Kolejna odsłona cyklu „Canti Spazializatti” obejmuje prezentację dwóch instalacji dźwiękowych. Pierwsza z nich to Pola dźwięku Doroty Błaszczak, artystki dźwiękowej i radiowej, pionierki projektowania dźwięku w wirtualnych światach. Praca Błaszczak poświęcona jest – stanowiącym ciągłą inspirację dla cyklu – Wrocławskim Polom Irygacyjnym. To wielokanałowa instalacja, oparta na działaniu algorytmu „wybierającego” wybrane nagrania terenowe pól i tworzącego w efekcie „hiperrzeczywiste pejzaże dźwiękowe”. Druga praca stanowi interpretację utworu Clocker Alvina Luciera przez Beniamina Głuszka. Clocker to konceptualna kompozycja, zakładająca sterowanie dźwiękiem zegara przy pomocy galwanicznego czujnika skóry. Głuszek wiąże utwór z innymi kompozycjami Luciera, poszerzającymi rozumienie muzycznego wykonawstwa – na czele ze słynnym, „neuromuzycznym” Music for Solo Performer – i stawiającymi w jego centrum performatywny wymiar słuchania. Na 10.12 planowane są spotkania z artystami, wtedy również wystawa wejdzie niejako w następną fazę – do eksponowanych instalacji dodane zostaną elementy wizualne, a instalacja Głuszka zostanie „zintegrowana” z materialnym zegarem.

Do końca grudnia instalacje dostępne są w Dizajn BWA Wrocław, w przestrzeni Żyjni.

Canti Spazializatti #11.1
Dizajn BWA Wrocław
ul. Świdnicka 2-4, Wrocław
10-31.12.2022

Dorota Błaszczak, zrzut ekranu z pracy Pola dźwięku

Nagrywarka rejestrująca dźwięki z Roztocza, fot. Dorota Błaszczak

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności