menu

Klejenie skorup
do 08.01.2023
Kraków

Julia Dorobinska, Pure Polish Pustynia, kadr

Łacińska fraza disjecta membra oznacza rozbite skorupy naczyń i płytek ceramicznych. Już w starożytnym Rzymie uznawane były za cenne materiały, których badanie dostarczało informacji o historii kultury śródziemnomorskiej. Nigdy nie było to jednak proste: łączenie popękanych fragmentów wymaga uwagi, wyobraźni i empatii. Artystki i artyści, których prace zobaczymy na wystawie finałowej konkursu Fundacji Grey House rozumieją pęknięcie w odniesieniu do relacji pomiędzy językiem i doświadczeniem, ale także do podziałów pomiędzy ludźmi. „Julia Dorobińska eksploruje obraz świata zaklęty w polszczyźnie, sugerując, że granice własnego języka mogą wyznaczać granice empatii. Poprzez biały śpiew Łukasz Horbów wydobywa ze słów ekspresyjny potencjał, który nie zawsze ujawnia się w codziennych konwersacjach. W pracach Aleksandry Nenko można odnaleźć szczególny, obrazowy system znaków, który służy głównie do zapisu emocji. Z kolei Kuba Stępień przygląda się temu, jak afekty uzewnętrzniają się w ludzkich gestach, a Katarzynę Wyszkowską interesuje poetyka memów, public relations i marketingu” – czytamy w opisie wystawy.

Disjecta membra
Galeria Szara Kamienica
Rynek Główny 6, Kraków
9.12.2022-08.01.2023

Julia Dorobinska, Pure Polish pustynia, kadr

Aleksandra Nenko, Nadając nowy sens, 2022

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności