Eklektyzm eksperymentów
18–27.11.2022
Kraków
Antoni Michnik dla NN6T
W Krakowie sezon festiwalowy tradycyjnie w drugiej połowie listopada zamyka Audio Art, niezmiennie rozpięty między różnymi nurtami muzyki współczesnej, improwizacji, soundartu i innych rodzajów współczesnej twórczości dźwiękowej. Tegoroczna, jubileuszowa, trzydziesta edycja obejmuje z jednej strony koncerty ważnych postaci współczesnej sceny muzyki eksperymentalnej (m.in. Catherine Lamb, Gerta-Jansa Prinsa, Bryana Eubanksa i Xaviera Lopeza, Annabelle Playe), z drugiej zaś instalacje – w tym wielokanałową ambisoniczną instalację Pabla Sanza, instalację dyplomową kompozytorki Martyny Basty czy dotyczącą „utopijnej architektury akustycznej” instalację Marii Olbrychtowicz. W programie znalazły się również m.in. różne występy duetów: od koncertów dla pojedynczych osób Aleksandry Chciuk i Kuby Krzewińskiego, poprzez program współczesnych utworów Julianny Siedler-Smugi i Wojciecha Koprowskiego, swoisty minikoncert monograficzny utworów Wojciecha Blecharza w wykonaniu Małgorzaty Mikulskiej i Gabrieli Irzyk, aż po wspólne występy Anny Karpowicz i Dominika Strycharskiego oraz duetu Zemiter (Marcin Dymiter i Hubert Zemler). Do tego w programie tradycyjnie maraton muzyki elektronicznej i elektroakustycznej – od krakowskiej GrupLab, poprzez studentki i studentów Marco Cicilianiego w Grazu, po koncert międzynarodowego stowarzyszenia CIME-ICEM.
Festiwal Audio Art
Kraków, różne lokalizacje; internet
18–27.11.2022