menu

Tren w podziemiu
11-13.11.2022
Wrocław

Finnegans WFake, fot. Anna Tomczyńska, Maciej Powała

Antoni Michnik dla NN6T

Katarzyna Kalwat we współpracy z Wojciechem Blecharzem od lat eksperymentuje na pograniczach teatru postdramatycznego i współczesnej kompozycji. Ich wspólny spektakl Rechnitz. Opera – Anioł Zagłady (TR Warszawa, 2018) miał nieprzypadkowo roboczą „przedpremierę” na Warszawskiej Jesieni. W tym roku było podobnie: w programie WJ znalazła się robocza wersja adaptacji Finnegans Wake Jamesa Joyce’a. Premiera zasadnicza zapowiadana jest na Święto Niepodległości – czyż może być adekwatniejszy termin niż rocznica rozejmu kończącego Wielką Wojnę, która rozbrzmiewa w tak wielu fragmentach dzieła Joyce’a? Kalwat i Blecharz przygotowują spektakl we wrocławskim Teatrze Polskim w Podziemiu – wedle wszelkich znaków, sygnałów i przecieków będzie to spektakl o mowie i języku, przekładający Joyce’owskie rozbicie języka w dobie nowoczesnych przemian audiosfery na przemiany współczesne: od radia po generatory mowy. Dadaizacja mowy i komunikacji na miarę XXI wieku?

Finnegans W/Fake
Teatr Polski w Podziemiu, Piekarnia
ul. Księcia Witolda 62, Wrocław
Premiera: 11.11.2022

Finnegans WFake, fot. Anna Tomczyńska, Maciej Powała

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności