menu
Vantablack, źródło: wikicommons

(Un)common Ground / Piotr Jędrzejowski dla NN6T

W 2016 roku Anish Kapoor zastrzegł sobie na wyłączność prawa do pigmentu Vantablack – wówczas najczarniejszego z czarnych barwników. Niedługo później Stuart Sample opracował „najbardziej różowy róż” i udostępnił go wszystkim… z wyjątkiem Anisha Kapoora. Trolling? Może, ale znaczący, bo kolor to naprawdę niezły biznes. Choćby dlatego, że – w odróżnieniu do słowa czy dźwięku – daje się opatentować. Od turkusów Tiffany’ego przez International Klein Blue aż po gastronomiczne czerwienie i żółcie (McDonalds’, Coca-Cola) – kolor jest znakiem rozpoznawczym, elementem tożsamości, przekazem podprogowym lub demonstracją siły. I tylko z pozoru jest tak niewinny, jak się może wydawać.
Skąd miłość art worldu do czarnych golfów? Dlaczego PANTONE zostało marką lifestyle’ową? Dlaczego róż wzbudza takie emocje? I czy nasycona fuksja zostanie nowym millenial pink? O tym wszystkim dla (Un)common Ground piszą Maja Wolniewska (Codzienność w futrze z małpy) oraz Igor Gałązkiewicz (Nie ma niewinnych barw. Wyróżniony róż i inne kolory).

Czytaj więcej: www.uncommonground.pl

Vantablack, źródło: wikicommons

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności