menu
rzejęcie Wielkiego Muru Chińskiego przez markę Bottega Veneta

(Un)common Ground / Igor Gałązkiewicz dla NN6T

When Your Own Initials Are Enough – to hasło marki Bottega Veneta z reklamy w grudniowym numerze „Interview” z 1978 roku. Autorstwo przypisuje się Warholowi, choć niezbitych dowodów brak. W 2022 Bottega Veneta roku wraca do tamtej kreacji. Jednak wtedy siłą wspomnianej reklamy był jej esencjonalny przekaz. Czysta biała apla, hasło na jednej stronie, nazwa marki na drugiej. Współczesna inkarnacja sprowadza hasło do roli wklejonego na siłę ozdobnika dla torebki i logotypu. Symptomatyczne, że w dobie budowanych pomiędzy sztuką a konsumpcją coraz to nowych mostów, estetycznych, funkcjonalnych i semantycznych połączeń, marki nadal próbują opowiadać stare historie. Za przykład niech posłuży „instalacja” Bottegi Venety na fragmencie Wielkiego Muru Chińskiego, nawiązująca do obchodów chińskiego Nowego Roku. Pomimo że Państwo Środka już od ponad wieku używa kalendarza gregoriańskiego, owo wydarzenie jest silnie zakorzenione w tradycji i nadal masowo obchodzone. Czy to jednak argument, by zainstalować przepastną wstęgę wyświetlającą na przemian noworoczne życzenia pomyślności i logo marki? Wątpliwe. Czas tworzyć inaczej, bo świat przestaje stosować podział na stare i nowe. Z jednej strony ta swoboda jest wyzwalająca, z drugiej stwarza zagrożenie, że niebawem odkrywać będziemy na powrót ciągle te same rzeczy.

czytaj więcej na: uncommonground.pl

rzejęcie Wielkiego Muru Chińskiego przez markę Bottega Veneta

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności