menu

Wszystkie odcienie eksperymentu
07–10.04.2022
Haga

Kadr z filmu o festiwalu Rewire 2021

Antoni Michnik dla NN6T

Efektowny, rozbudowany program tegorocznej edycji festiwalu Rewire najlepiej świadczy o tym, jak bardzo wszystkie światy i środowiska muzyki eksperymentalnej/niezależnej/współczesnej pragną zostawić za sobą pandemiczne lata i wrócić do rytmu życia festiwalowego. Czegoż i kogóż tu nie ma? Silna grupa muzyczek i muzyków reprezentuje poszukującą elektronikę – od modularnej syntezy Catariny Barbieri, poprzez eklektyczną postklubową paletę brzmień aya, po związanego z wytwórnią Nyege Nyege Slikbacka i chicagowski footwork Jany Rush. Druga grupa obejmuje eksperymenty na obrzeżach piosenkowego avantpopu – od Jenny Hval, poprzez Circle Des Yeux, po Grouper. Wreszcie trzecia, kluczowa kategoria wykonawców tegorocznej edycji to postacie muzyki niezależnej działające obok sceny muzyki współczesnej oraz soundartu – od pozostających w dialogu z formami słuchowiskowymi kompozycji Claire Rousay czy JJJJJerome Ellisa, poprzez eksperymentalne opery M Lamara, aż po organowe drony Anny Von Hausswolff czy FUJI|||||||||||TA i entropijne postdrony The Caretaker. A to oczywiście nie wszystko – w programie też choćby jazz Jaimie Branch czy mikrotonalny folk Naaljos Ljom. Na centralne wydarzenie zapowiada się jednak prezentacja twórczości Meredith Monk, która wystąpi w Hadze dwukrotnie: prezentując wraz ze swym wokalnym ensemblem uznane Cellular Songs, a także – we współpracy również z Bang on a Can – materiał złożony z dziewięciu nowych aranżacji swych kompozycji.

Festiwal Rewire
Haga, różne lokalizacje
07–10.04.2022

Kadr z filmu o festiwalu Rewire 2021

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności