menu

Kompozycje z rytmów
31.03-31.07.2022
Łódź

Antoni Starczewski, Stół z układem naturalnych angielek i bułek poznańskich, rekonstrukcja asamblażu z 1973 roku na podstawie zachowanej dokumentacji fotograficznej, porcelana biskwitowa i szkliwiona na biało, stół drewniany, obrus bawełniany, 182 × 97 × 76 cm, kolekcja prywatna, dzięki uprzejmości Galerii 86, fot. Norbert Piwowarczyk

Wiele z prac Antoniego Starczewskiego, jednego z najciekawszych artystów łódzkiego środowiska lat powojennych, wyprzedzało swoje czasy. Artysta często antycypował działania artystyczne, które na świecie miały dopiero zaistnieć. W swoich realizacjach używał różnych mediów: ceramiki, grafiki, tkaniny, tworzył również projekty in situ. Eksplorował obszary sztuk wizualnych, muzyki, języka. Mieszanie technik miało wiązek z jego postrzeganiem twórczości artystycznej jako obszaru wielu form wypowiedzi połączonych ze sobą, oddziałujących jedne na drugie. Z założenia nie rozdzielał też sztuki „wysokiej” od użytkowej. Na wystawie w Centralnym Muzeum Włókiennictwa zobaczymy około dwustu prac artysty – gobelinów, grafik, fotografii, realizacji ceramicznych, instalacji z wykorzystaniem porcelanowych warzyw i owoców oraz obiektów ready made, które skupiają się wokół idei zapisu linearnego. Starczewski realizował ją poprzez tworzenie sekwencji znaków, układających się w nowe formy. Wystawa stawia sobie za cel przypomnienie tej ważnej i cenionej na świecie postaci i przywrócenie Starczewskiemu ważnego miejsca w historii sztuki najnowszej.

Antoni Starczewski, Idea zapisu linearnego
Centralne Muzeum Włókiennictwa
ul. Piotrkowska 282, Łódź
31.03-31.07.2022

Antoni Starczewski, Stół z układem naturalnych angielek i bułek poznańskich, rekonstrukcja asamblażu z 1973 roku na podstawie zachowanej dokumentacji fotograficznej, porcelana biskwitowa i szkliwiona na biało, stół drewniany, obrus bawełniany, 182 × 97 × 76 cm, kolekcja prywatna, dzięki uprzejmości Galerii 86, fot. Norbert Piwowarczyk

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności