menu

Ciężka sztuka
do 3.05.2022
Orońsko

Piotr Nowak, Connected, 2012, fot. Miroslaw „Micia” Bojenko, Andrzej „Szczurek” Waszczuk

Ponad dwutonowy ceramiczny mózg stał się w Oslo rozpoznawalnym punktem spotkań. To praca Piotra Nowaka, która, ze względu na swoje gabaryty, tworzona była w wielkich halach zakładów produkcyjnych. Tam powstaje większość dzieł Nowaka. Następnie, tirami, wysyłane są do różnych miejsc na świecie. Najczęściej trafiają do Norwegii, gdzie możliwość dostępu do największych w Europie piecy do wypalania ceramiki, przyciągnęła artystę. Aż do majowego długiego weekendu monumentalne ceramiczne obiekty Nowaka, a także skromniejszych rozmiarów rzeźby i instalacje, można oglądać w Orońsku. Wystawa Esencja zgrzytu ma charakter przekrojowy. Najstarsze z eksponowanych dzieł Nowak zrealizował jeszcze w czasie studiów, a najmłodsze w tym roku, na miejscu – w Centrum Rzeźby Polskiej. Artystę interesuje sam materiał, wyznaczanie nowych granic wytrzymałości gliny, a także zagadnienia związane z percepcją i wytobraźnią. Swoimi pracami zwraca uwagę na istnienie systemów warunkujących sposoby ludzkiego postrzegania.

Piotr Nowak, Esencja zgrzytu
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
Topolowa 1, Orońsko
5.03-3.05.2022

Piotr Nowak, Connected, 2012, fot. Miroslaw „Micia” Bojenko, Andrzej „Szczurek” Waszczuk

Piotr Nowak, Biomorphic-Columns, 2012, fot. Andrzej „Szczurek” Waszczuk

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności