menu

Algorytmy traumy

Zdjęcie: pixnio.com

Ada Banaszak dla NN6T

Fundacja Panoptykon prowadzi kampanię informacyjną mającą na celu uświadomienie użytkownikom Facebooka, że treści podsuwane im (nam) przez aplikację mogą wpływać negatywnie na stan naszego zdrowia psychicznego. Często żerują one bowiem na naszych lękach czy trudnych przeżyciach, którymi dzielimy się z Facebookiem nieświadomie, wyszukując informacje w internecie. Jak pokazuje Panoptykon, sama zmiana ustawień w aplikacji nie jest odpowiedzią na ten problem – potrzebujemy rozwiązań prawnych i dostępu do informacji o algorytmach rządzących mediami społecznościowymi. Więcej o tym możecie posłuchać w podcaście Panoptykonu, w rozmowie z prezeski fundacji i prawniczki Katarzyny Szymielewicz z drem Piotrem Sapieżyńskim, który w swojej pracy badawczej zajmuje się audytowaniem algorytmów. W ramach projektu Algorytmy traumy Panoptykon zbiera również świadectwa osób, którym algorytmy służące do personalizacji treści na platformach internetowych wyrządziły szkodę. Jeżeli chcielibyście podzielić się swoją historią, możecie zrobić to na stronie fundacji.

www.panoptykon.org/algorytmy-traumy

Zdjęcie: pixnio.com

 

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności