menu

Nowomedialne oblicza muzyki współczesnej
12–21.11.2021
Kraków

Antoni Michnik dla NN6T

Marek Chołoniewski zapewne najmniej obawia się perspektywy występów streamowanych – w latach 90. należał do pionierów eksperymentowania z różnymi strumieniowymi i transmisyjnymi formami koncertów. Tegorocznej edycji również będzie można doświadczyć zarówno w przestrzeniach koncertów, jak i w sieci. Tradycyjnie program rozpięty jest między różnymi nurtami współczesnej muzyki komponowanej, improwizacji oraz soundartu. Z jednej strony np. duet Kateriny Gryvul – poruszającej się między kompozycjami muzyki współczesnej oraz avantpopowymi czy wręcz poststylowymi eksperymentami – i Francesca Capanniego (elektronika). Z drugiej np. interaktywny, oparty na AI performans Britty Fehrmann i Hansa W. Kocha. Nowomedialne wątki są zresztą zwykle mocno obecne podczas festiwalu – w programie znalazły się m.in.: projekt Artura Lisa na lasery i oscylatory oraz algorytmiczne kompozycje Gerarda Lebika, a także np. solowy koncert Aleksandra Wnuka, podczas którego perkusista wykona utwory Pierre’a Jodlowskiego oraz Nicole Lizee.

Festiwal Audio Art
Hevre
Meisela 18, Kraków
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego
ul. św. Tomasza 43, Kraków
12–21.11.2021

Dieter Vandoren i Mariska de Groot, Shadow Puppet

 

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności