menu

Głębia postautentyczności
13–17.10.2021
Kraków

Eartheater, fot. Sam Clarke

Antoni Michnik dla NN6T

Kilka lat temu tematy kolejnych edycji festiwalu Unsound przeszły od rozmaitych wątków futurystyczno-apokaliptycznych w stronę uczestnictwa, zaangażowania, solidarności. Tegoroczna edycja, Deep Authentic, podobnie jak zeszłoroczna Intermission, jest przede wszystkim odpowiedzią na pandemiczną sytuację – to próba postawienia znaku równości między różnymi formami doznawania muzyki w pandemicznej rzeczywistości, nadania podobnego statusu koncertom na żywo i wydarzeniom wirtualnym, poprzez umieszczenie ich na wspólnym sztandarze „głębokiej autentyczności” – niezależnie od tego, na ile samo to hasło jest wyświechtane w rzeczywistości muzycznej XXI wieku. Bo w tegorocznym programie znalazły się z jednej strony realizacje z zeszłorocznego programu online, na czele z projektem zoomowej improwizacji Weavings Nicolasa Jaara, czy set postkonceptualnej muzyki klubowej Danny’ego L Harle’a – którego album Harlecore stanowi opowieść rozwijającą się w wirtualnym klubie z czterema fikcyjnymi DJ-ami… A z drugiej: Angel Bat Dawid, gwiazda współczesnej chicagowskiej sceny jazzowej improwizacji, oraz nestorka muzycznej awangardy Annea Lockwood. Dodajmy do tego na przykład postkonceptualne perkusyjne eksperymenty Riccarda La Forresta, wspólne występy Sophie Birtch i Antoniny Nowackiej oraz Wacława Zimpela i Shackletona czy trio Huberta Zemlera, Miłosza Pękali i Grzegorza Tarwida wykonujące kompozycje Jlin oraz własne reinterpretacje Krzysztofa Pendereckiego.

Unsound
Kraków, różne lokalizacje
13–17.10.2021

Eartheater, fot. Sam Clarke

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności