Czarne ciałado 21.12
Londyn
W przeciwieństwie do sceny muzealnej, komercyjny świat sztuki i duże galerie rzadko pozwalają w pełni wybrzmieć twórczości politycznie zaangażowanej. Całe szczęście tendencję tę przełamuje londyńska gałąź galerii Sprüth Magers wystawą From Black and White to Living Color: The Collected Motion Pictures and Accompanying Documents of Kara E. Walker, Artist. Niewielka retrospektywa multimedialnego dorobku amerykańskiej artystki w niezwykle wyważony sposób pokazuje prace poruszające zakorzenione w kulturze amerykańskiej dziedzictwo niewolnictwa, problem seksualizacji czarnego ciała, przemocy rasowej i kolonialnego mitu o białym człowieku-zbawicielu. Charakterystyczne czarno-białe filmy z wycinanek, przedstawiające jedynie sylwetki postaci, rysunkowe studia bohaterów oraz scenariusze do krótkich filmów pokazane na przestrzeni trzech pięter gregoriańskiej kamienicy tworzą spójną całość o silnym politycznym wydźwięku. Odwiedzając Londyn, warto zahaczyć również o Tate Modern, w którym artystka prezentuje swoją najnowszą pracę: pomnik-fontannę będący parodią kolonialnych pomników Wielkiej Brytanii.
Londyn, Sprüth Magers, 7A Grafton Street