menu

NN6T #91 / maj 2014

ORIENTUJ SIĘ!
AKTUALNE.
CZYTELNIA.
PRÓBA PLASTYKI POLITYCZNEJ. To, w czym zasadza się domniemana plastyka polityczna, to wykorzystanie środków specyficznie artystycznych – Łukasz Gorczyca
SZTUKA DRAŻNIENIA WĄTROBY. My cholernie chcemy przeszkadzać w komforcie bezrefleksyjnej gonitwy robota umieszczonego w wiecznej teraźniejszości praca-spanie-praca, ewentualnie czasem: gratyfikacja konsumpcyjna. Z Arturem Liebhartem rozmawia Magda Roszkowska
DODAĆ DO ARCHITEKTURY TĘ NIEWIDOCZNĄ WARSTWĘ. O radzieckim modernizmie, nieoczywistej wartości architektury typowej, nierozróżnialnych moskiewskich osiedlach i pomysłach mieszkających na nich konceptualistów, z Kubą Snopkiem, autorem książki Bielajewo: zabytek przyszłości rozmawia Justyna Chmielewska
NOWOCZESNOŚĆ POZBAWIONA KORZENI. Figura Roma może być czymś szalenie nowoczesnym, pozbawionym korzeni, powstającym w sposób dowolny i twórczy z dobra kultury i języka – o projekcie Tajsa realizowanym właśnie w BWA Tarnów mówią jego kuratorki Katarzyna Roj i Joanna Synowiec. A Arek Gruszczyński słucha
GALERIA LICZONA W KILOMETRACH. Aby robić dobrą sztukę, wcale nie trzeba od razu „znajdować się w jakimś dyskursie”, przeczytać milion książek i brylować w towarzystwie nazwiskami – Daniel Rycharski opowiada Magdzie Roszkowskiej
DO WIDZENIA – NIE MA ZA CO. O nieznajomych, chodzeniu bez celu, ćwiczeniu intuicji i niestawaniu do walki z artystką Honoratą Martin rozmawia Ela Petruk
EMANCYPOWAĆ PASTELOZĘ. Dzisiaj przez system ekonomiczny myślenie o przyszłości nie jest popularnie – mówią Arkowi Gruszczyńskiemu Adam Przywara i Stefan Bienkowski, twórcy Powojennego modernizmu
MALARSTWO JAKO PLUCIE. Dużo z moich prac odnosi się do pojęcia resentymentu – Cezary Poniatowski maluje kolorem czanym i o czerni opowiada Alkowi Hudzikowi
WYZWOLONY PLAYBACK. Muzyka dzisiaj rozwija się w pewnym wymiarze sama, a kompozytor jest ogrodnikiemczy designerem, który dba o ostateczny kształt rośliny – mówi Pawłowi Krzaczkowskiemu kompozytor Sławomir Wojciechowski
GDZIE BYWA NOTES.
DOWODY RZECZOWE. Andrzej Tobis

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności