menu

NN6T #90, kwiecień-maj 2014


ORIENTUJ SIĘ!
ANKIETA: PRZYSZŁOŚĆ ANIMACJI KULTURY. Oddolne tworzenie wspólnot poprzez organizowanie wydarzeń kulturalnych staje się coraz bardziej popularne, jednak nie idzie za tym wsparcie finansowe ze strony instytucji publicznych.
GRANICE MUZEUM.
MUZEUM W FORMIE SWINGUJĄCEGO SINGLA. W małym stopniu inspiruje nas praktyka kuratorska: znacznie bardziej oddziałuje na nas cały świat – z inicjatorem Muzeum Wszystkiego, Jamesem Brettem rozmawia Krzysztof Gutfrański
PRAKTYKI ARTYSTYCZNE.
KONSTRUKCJE Z GAŁĘZI. O łażeniu po lesie, sztuce bez publiczności, sakralizacji przyrody, a także o tym, jak tworzyć na wsi filmy, które potem pokazywane są w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, z Krzysztofem Maniakiem rozmawia Arek Gruszczyński
PERFORMOWANIE RZECZYWISTOŚCI.
PRAWO DO ZMYSŁÓW. Rewolucja to jednak ideologia przeciw innej, co kończy się polem walki i nie przynosi zmiany – z Gry Worre Hallberg, duńską artystką performerką i aktywistką, założycielką Akademii Sióstr rozmawia Paulina Jeziorek
REKONFIGUROWANIE HISTORII.
PERYFERYJNI PROLETARIUSZE EUROPY ŁĄCZCIE SIĘ! O tym, z jakiego miejsca spogląda na siebie Europa Wschodnia z Agatą Pyzik, autorką książki Poor but Sexy, rozmawia Magda Roszkowska
SZTUKA I ZABAWA.
SZTUKA TO GODZIWA FORMA ROZRYWKI. Aby tworzyć, lubię mieć powód – o badaniu sytuacji konfliktu narodowościowego za pomocą tatuaży z Łukaszem Skąpskim rozmawia Bogna Świątkowska
PRAKTYKI ARTYSTYCZNE.
WEŹ WYJDŹ. Akademia wciąż nie kwestionuje mitu artysty indywidualisty, chociaż indywidualność nie generuje działań, które będą skuteczne w kulturze i sztuce – z twórcami Przewodnika dla studentów od studentów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, rozmawia Arek Gruszczyński
KRYTYKA I SZTUKA.
SZTUKA JAKO POZÓR. Wpływ ekonomii na praktykę artystyczną jest wielopoziomowy – z dr Ewą Majewską, autorką książki Sztuka jako pozór. Cenzura i inne paradoksy upolitycznienia kultury, rozmawia Arek Gruszczyński
ARCHITEKTURA I SPOŁECZEŃSTWO.
SZAFA Z OKNAMI, CZYLI JAK POLACY MÓWIĄ O ARCHITEKTURZE. Emocje pojawiające się w oceanach architektury są całkowicie naturalne, ponieważ ludzie realnie jej doświadczają – z Błażejem Prośniewskim, autorem pracy magisterskiej Gust nasz pospolity – analiza upodobań architektonicznych, rozmawia Bogna Świątkowska
GDZIE BYWA NOTES.
CO WIDAĆ? Koncentrat jednej z najczęściej dyskutowanych wystaw ostatniej dekady. Spacjalnie dla „Notesu.na.6.tygodni” Sebastian Cichocki, współkurator przeglądu Co widać. Polska sztuka dzisiaj prezentowanego w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, dokonał subiektywnej kondensacji